loading...
wiki site
مقالهٔ برگزیده
شرکت گوگل
Google Inc. ‎
نوع شرکتشرکت سهامی عام
محدوده فعالیتجهانی
بنیانگذاریمنلو پارک، کالیفرنیا
(۴ سپتامبر ۱۹۹۸)
بنیانگذار(ها)لری پیج، سرگئی برین
شعبه مرکزیگوگل پلکس
افراد مهملری پیج
(مؤسس و مدیر عامل)
اریک اشمیت
(رئیس هیأت مدیره)
سرگئی برین
(مؤسس)
محصولاتجستجوگر، یوتوب، سیستم‌عامل گوگل کروم، گوگل ارت، نکسوس اس،جی‌میل،گوگل ترنسلیت
درآمدسود ۳۷٫۹۰۵ میلیارد دلار (۲۰۱۱)
سود خالصسود ۱۱٫۶۳۲ میلیارد دلار (۲۰۱۱)
دارایی کلسود ۷۲٫۵۷۴ میلیارد دلار (۲۰۱۱)
شمار کارکنان۳۳٬۰۷۷ (۲۰۱۲)[۱]
شرکت‌های وابستهیوتیوب، دابل‌کلیک، موتورولا موبیلیتی،اندروید، پیک‌نیک، ادموب
شعارشرور نباشید
وب‌گاهwww.google.com

گوگل (به انگلیسیGoogle) شرکت سهامی عامی است که در زمینهٔ جستجوی اینترنتی، رایانش ابری و تبلیغات سرمایه‌گذاری می‌کند. این شرکت توسط لری پیج وسرگئی برین تأسیس شد که هر دوی آن‌ها در دانشگاه استنفورد به عنوان دانشجوی دکترا حضور داشتند و با نام «مردان گوگل» شناخته می‌شدند.[۲][۳][۴] گوگل در ابتدا به عنوان یک شرکت خصوصی در ۴ سپتامبر ۱۹۹۸ ثبت شد و فروش اولیه سهام آن در ۱۹ اوت ۲۰۰۴ انجام شد. لری پیج و سرگئی برین و اریک اشمیت قبول کردند که به مدت بیست سال، یعنی تا سال ۲۰۲۴ در کنار هم کار کنند.[۵] هدف گوگل از آغاز «سازماندهی کردن اطلاعات دنیا و دسترس‌پذیر کردن آن‌ها برای عموم» بود،[۶] و شعار غیر رسمی شرکت (که توسط مهندس گوگل امیت پاتل ابداع شد[۷] و توسط پل بوچهیت از آن حمایت شد) «شرور نباشید» بود.[۸][۹] در سال ۲۰۰۶ شرکت به محل جدید و کنونیش در مانتین ویو، کالیفرنیا منتقل شد.[۱۰]

گوگل بر گرفته شده از واژهٔ گوگول[۱۱] که به معنی «یک عدد یک و صد صفر جلوی آن» است که نوعی شعار و در واقع مقصود موضوع است.[۱۲] بدین معنی که گوگل قصد دارد تا سرویس‌ها، اهداف و اطلاع‌رسانی و اطلاعات خود را تا آن مقدار در وب در جهان گسترش دهد.[۱۳][۱۴] گوگل به طور تخمینی دارای بیش از یک میلیون سرور در سراسر جهان است،[۱۵] و روزانه برروی بیش از یک میلیارد درخواست جستجو[۱۶]، و حدود ۲۴ پتابایت داده تولید شده توسط کاربران پردازش انجام می‌دهد.[۱۷][۱۸] نتیجه رشد سریع گوگل از بدو ثبت شدن شرکت، زنجیره‌ای از محصولات، خرید و شراکت با شرکت‌های دیگر بود. این شرکت محصولات اینترنتی سودمندی مانند سرویس ایمیلجی‌میل و شبکه‌های اجتماعی مانند اورکات و به تازگی گوگل باز و گوگل+ را به کاربران خود پیشنهاد می‌دهد. محصولات گوگل به ابزارهای رومیزی نیز توسعه پیدا کرد، با برنامه‌هایی مانند مرورگر وب گوگل کروم، سازماندهی و ویرایشگر تصاویر پیکاسا وپیام‌رسان فوری گوگل تاک. گوگل برروی سیستم‌عامل موبایل اندروید که در بسیاری از تلفن‌های همراه استفاده می‌شود، در کنار سیستم‌عامل گوگل کروم که با نام Cr-۴۸ هم شناخته می‌شود نظارت دارد.[۱۹]

الکسا اینترنت وبگاه گوگل در آمریکا (google.com) را به عنوان پربازدیدکننده‌ترین سایت اینترنت در فهرستش قرار داده‌است، همچنین وبگاه‌های گوگل در کشورهای دیگر مثل هند google.co.in (که در رتبه چهاردهم قرار دارد) به عنوان پربازدیدکننده‌ترین سایت در هند و یا google.co.uk به عنوان پربازدیدکننده‌ترین سایت در انگلیس و خیلی سایت‌های دیگر آن پربازدیدکننده‌ترین در کشور خود هستند و در فهرست برترین صد سایت دنیا قرار دارند. سایر متعلقات گوگل مانند یوتیوب (رتبه سوم در الکسا) یا بلاگر(رتبه ششم در الکسا) و اورکات نیز در این فهرست قرار دارند.[۲۰] گوگل همچنین توسط برندز به عنوان دومین برند باارزش دنیا شناخته شده‌است.[۲۱] شکل تجارت کنونی گوگل و خدماتی که ارائه می‌دهد باعث انتقاد از این شرکت در موضوعاتی مانند حریم، حق تکثیر، و سانسور شده‌است.[۲۲][۲۳]

mehdi بازدید : 4 دوشنبه 16 دی 1392 نظرات (1)
از ویکی‌سایت/دانشنامه علمی
 
 

 

مایکروسافت ورد (ویندوز)
OfficeWord.png
انتشار پایدار ۱۲٫۰٫۶۲۱۲٫۱۰۰۰ (۲۰۰۷) / 11 دسامبر ۲۰۰۷
سیستم‌عامل مایکروسافت ویندوز
گونه واژه پرداز
پروانه Proprietary EULA
وب‌گاه Word Home Page - Microsoft Office Online
مایکروسافت ورد (Mac OS X)
Word04Icon.png
انتشار پایدار ۱۱٫۳٫۸ (۲۰۰۴) / 9 اکتبر ۲۰۰۷
سیستم‌عامل مک اواس‌اکس
گونه واژه پرداز
پروانه Proprietary EULA
وب‌گاه Word 2004 for Mac

مایکروسافت ورد (به انگلیسی: Microsoft Word) یا مایکروسافت آفیس ورد، از بهترین و پر استفاده‌ترین نرم‌افزارهای واژه پرداز است. در ۱۹۸۳ اولین انتشار ورد تحت نام Multi - Tool برای سیستم‌های Xenix و سپس برای کامپیوترهای شخصی IBM برای اجرا در محیط سیستم‌عامل DOS منتشر شد.

اولین نسخه مایکروسافت ورد در سیستم‌عامل گرافیکی در سال ۱۹۸۴ برای کامپیوتر اپل مکینتاش منتشر شد. پس از آن، این برنامه برای سیستم‌های عامل‌های SCO UNIX و OS/2 و Windows 3.1 به بازار آمد. در سال ۱۹۸۹ این برنامه به عنوان جزئی از مجموعه نرم‌افزاری Microsoft Office تبدیل شد.

 

 

ورد ۲۰۰۸ برای مکینتاش[ویرایش]

ورد ۲۰۰۸ جدیدترین نسخه ورد و قسمتی از مجموعهٔ Microsoft Office 2008 برای سیستم‌عامل مکینتاش (Mac OS X) است. این نسخه شامل تغییرات زیادی شامل یک فرمت فایل XML-based جدید، طراحی مجدد نمای برنامه، یکپارچگی فرمول ویرایش، مدیریت فهرست کتب و پشتیبانی از اسناد ساخته شده می‌باشد.

ورد ۲۰۰۷ برای ویندوز[ویرایش]

ورد ۲۰۰۷ قسمتی از مجموعهٔ Microsoft Office 2007 برای سیستم‌عامل ویندوز است. این نسخه شامل تغییرات زیادی می‌باشد. شامل یک فرمت فایل XML-based جدید، طراحی مجدد ظاهر برنامه، یکپارچگی فرمول ویرایش، مدیریت فهرست کتب و پشتیبانی از اسناد ساخته شده می‌باشد. در همین حال ورد ۲۰۰۸ فسمت

رقیبان[ویرایش]

سر سخت‌ترین رقیبان مایکروسافت ورد اپن‌آفیس (OpenOffice.org) و گوگل داکیومنتز (اسناد گوگل) (Google Documents) هستند.

منابع[ویرایش]

پیوند به بیرون[ویرایش]

mehdi بازدید : 13 دوشنبه 16 دی 1392 نظرات (0)

 

فری‌بی‌اس‌دی (به انگلیسی: FreeBSD) یک سیستم‌عامل همه‌منظوره وشبه یونیکس است که توسط پروژه فری‌بی‌اس‌دی توسعه می‌یابد. فری‌بی‌اس‌دی یکی از اولین سیستم‌عامل‌های متن‌باز است و به طور مستقیم از بی‌اس‌دی یونیکس مشتق شده است. بی‌اس‌دی سیستم‌عاملی بود که طی سال‌های ۱۹۷۵ تا ۱۹۹۳ در دانشگاه برکلیتوسعه می‌یافت. سیستم‌عامل فری‌بی‌اس‌دی به صورت یک نرم‌افزار آزادتوسعه می‌یابد، این حرف به این معنی است که کدهای منبع فری‌بی‌اس‌دی در اختیار عموم قرار دارد و هر کسی می‌تواند آن را دریافت کرده، برای اهداف مختلف خود استفاده کند، آن را تغییر داده و سپس دوباره آن را منتشر کند. این ویژگی باعث شده که چندین محصول تجاری و غیرتجاری مختلف توسط افراد و شرکت‌های مختلف بر اساس فری‌بی‌اس‌دی بوجود بیاید. هرچند که فری‌بی‌اس‌دی به طور مستقیم از بی‌اس‌دی یونیکس مشتق شده است، اما از نظر قانونی، فری‌بی‌اس‌دی نمی‌تواند «یک یونیکس» نامیده شود، چرا که در حال حاضر، «یونیکس» یک نشان تجاری ثبت شده برای اوپن گروپ است. اولین نسخه فری‌بی‌اس‌دی در سال ۱۹۹۳ منتشر شد.

فری‌بی‌اس‌دی سیستم‌عاملی قابل حمل (پرتابل) است و از سخت‌افزارها و معماری‌های زیادی پشتیبانی می‌کند. همانند دیگر سیستم‌عامل‌های خانواده بی‌اس‌دی، هسته فری‌بی‌اس‌دی و همینطور تمام برنامه‌های فضای کاربری آن، همانند پوسته و دستورهایی مانند cat و ps، همگی در یک مخزن کد منبع نگهداری می‌شوند. همچنین فری‌بی‌اس‌دی می‌تواند فایل‌های باینریدیگر سیستم‌عامل‌ها از جمله لینوکس را هم اجرا کند. امکان نصب برنامه‌های جانبی از طریق پورت‌ها و بسته‌های فری‌بی‌اس‌دی وجود دارد. در بین سیستم‌عامل‌های خانواده بی‌اس‌دی، فری‌بی‌اس‌دی بزرگترین جامعه کاربری را در اختیار دارد و حدود ۸۰ درصد از کاربران سیستم‌عامل‌های خانواده بی‌اس‌دی، از فری‌بی‌اس‌دی استفاده می‌کنند.

امروزه افراد و شرکت‌های تجاری زیادی از فری‌بی‌اس‌دی برای اهداف مختلف خود استفاده می‌کنند که از این میان می‌توان به یاهو!، اپل، ژونیپر، نوکیا،آی‌بی‌ام، یاندکس، بنیاد نرم‌افزار آپاچی، هات‌میل، سونی و بسیاری دیگر اشاره کرد.

در ادامه مطلب....

mehdi بازدید : 1 یکشنبه 15 دی 1392 نظرات (0)

از ویکی سایت/دانشنامه علمی

رایانه آی‌بی‌ام 5150 محصول سال 1981 میلادی

رایانهٔ شخصی یا PC (کوتاه‌شدهٔ واژه Personal Computer) به آن دسته از رایانه‌ها گفته می‌شود که برای استفادهٔ شخصی و خانگی به کار می‌رود.

اوّلین رایانه شخصی تجاری در سال ۱۹۷۸ میلادی توسط شرکت اپل با نام Apple II ارائه شد. این رایانه، ماشین رومیزی کوچکی بود که زبان برنامه نویسی بیسیک را اجرا می‌کرد.

در سال ۱۹۸۱ میلادی نوعی رایانهٔ شخصی توسط شرکت آی‌بی‌ام ارائه شد که موفقیتی بزرگ بود، اما در ژانویه ۱۹۸۴شرکت اپل رایانه مکینتاش را معرفی نمود.

در سال ۱۹۸۲ میلادی کمودور ۶۴ به بازار عرضه شد که محبوبیت زیادی پیدا کرد.

رایانه شخصی اجزای اصلی مختلفی دارد از قبیل واحد پردازشگر مرکزی، حافظه‌ها، مادربرد، دیسک‌سخت، سیستم‌عامل،باس پی‌سی‌آی و غیره. وقتی رایانه را روشن می‌کنید از زمان روشن‌کردن تا زمان خاموش کردن آن مراحلی طی می‌شود یعنی سیستم ورودی/ خروجی بسیک تست خودکار خودش را انجام می‌دهد تا ببیند تمام اجزای رایانه درست کار می‌کند یا نه که کلاً به این عمل بوت‌کردن گویند.

یکی از اشکال رایانه‌های شخصی، رایانه‌های رومیزی هستند.

mehdi بازدید : 2 یکشنبه 15 دی 1392 نظرات (0)
از ویکی‌سایت، دانشنامهٔ آزاد

 

(تغییرمسیر از کامپیوتر جیبی

پاکت پی‌سی نوعی رایانه کوچک است که می‌توان آن را در یک دست گرفت، از نظر ابعاد به اندازه یک کتاب کوچک یا ماشین حساب است و جایگزین لپ‌تاپهای سنگین‌تر و گران‌قیمت به شمار می‌آید.صفحه لمسی از ویژگی بارز آنها به شمار می‌رود.

تقریباً همهٔ پاکت پی‌سی‌ها از سیستم‌عامل ویندوز موبایل استفاده می‌کنند.

داشتن سیستم‌عامل ویندوز و شباهت بیشتر آن به رایانه شخصی، کارآیی بهتر در زمینه صوت و تصویر و در کل مولتی‌مدیا، سازگاری بیشتر با بسته‌های نرم‌افزاری خاصمایکروسافت و در رأس آن آفیس، داشتن چند نرم‌افزار مختلف برای تشخیص دست‌خط، تولیدکنندگان متنوع و ... همه از مزایای این دستگاه‌ها می‌باشند .

برخی امکانات پاکت پی سی[ویرایش]

• موبایل ۴ باند: نسل سوم تلفنهای همراه (3G) را با دارا بودن سیستم‌عامل ویندوز، کارایی و توانمندی فراتری را نسبت به موبایلهای موجود جهت برقراری و ساماندهی ارتباطات در اختیار کاربران قرار می‌دهند.

• دوربین ۳ مگاپیکسل: با بهره‌مندی از تواناییهای دوربین 3 مگاپیکسلی (همراه فلاش) همواره و در هر لحظه قادر به ثبت عکس و فیلم از لحظه‌های تکرار نشدنی محیط اطراف خواهید بود.

• قابلیت اتصال آسان به اینترنت : در محیط آشنای اینترنت اکسپلورر به جستجو در میان سایت‌های مورد علاقه و نیاز خود بپردازید. امکانات اینترنت برای تجار فرصت بررسی لحظه به لحظه تحولات و تغییرات بهای کالاها، وضعیت سهام بورس و اخبار اقتصادی را فراهم می‌کند. (ارتباط از طریق سیم کارت، خط تلفن ثابت یا وای-فای)

• ارسال و دریافت گپ، پیام چندرسانه‌ای، پیامک، ای‌میل: با برنامه Microsoft Outlook نامه‌های الکترونیکی خود را در هر زمان و مکان دریافت و ارسال نمایید. با همراه داشتن یک پاکت پی‌سی دیگر هیچ نامه‌ای را از دست نخواهید داد.

• ارسال و دریافت فکس : فکس‌های خود را دریافت کنید، در صورت تمایل با دست خط خود ارسال کنید و هرگاه به دفتر کارتان بازگشتید آنها را از روی حافظه دستگاه برای بایگانی چاپ نمایید.

• برنامه مایکروسافت آفیس : فایلهایتان را در محیط Excel یا Word یا PowerPoint با سازگاری صد در صد با کامپیوترتان اجرا نمایید.

• قابلیت ارتقاء حافظه: قابلیت پذیرش انواع کارتهای حافظه گیگا بایتی، به شما امکان می‌دهد که همواره فضای کافی برای ذخیره عکس، فیلم، موسیقی،e-book وبایگانی اطلاعات در دسترس داشته باشید.

• سیستم مکان یاب جهانی((GPS: موقعیت جغرافیایی خود را در هر لحظه و مکان مشاهده کرده و بهترین مسیر را برای رسیدن به مقصد انتخاب نمایید.نقشه‌ای جامع از شهرها و خیابانهای جهان همیشه همراه شماست.

• اجرای بازیهای کامپیوتری، گیرنده تلویزیون و رادیو: بازیهای سرگرم کننده و دلخواه را همراه داشته باشید و در فرصتهای مناسب تجربه و مهارت خود را بالا ببرید.

• ضبط و پخش فایلهای صوتی و تصویری: با برنامهWindows media player در هنگام استراحت یا در مسیرهای طولانی فایلهای mp3 یاmp4 را اجراء کرده یا به تماشای فیلم مورد علاقه‌تان با کیفیت DVD بپردازید و از امکانات مالتی مدیا در حرکت نیز لذت ببرید.

• امکان نصب برنامه‌های گوناگون: تفاوتی نمی‌کند زمینه فعالیت و تخصص شما چه باشد، اطمینان داشته باشید نرم‌افزار مناسب و دلخواه خود را در میان صدها برنامه موجود خواهید یافت.انواع برنامه‌های پزشکی، حسابداری، مدیریت، بازرگانی، آموزشی، فنی و مهندسی، دیکشنری و...در دسترس شماست.

• لوازم جانبی: طیف وسیعی از لوازم جانبی، امکانات و سهولت کار با این دستگاهها را دو چندان می‌کند.کی برد، مودم هایBluetooth جهت ارتباط با اینترنت از طریق خطوط تلفن ثابت، خروجی صدا و تصویر به video projection یا نمایشگرهای بزرگ، شارژهای مسافرتی و کیف‌های گوناگون جهت محافظت و زیبایی بیشتر دستگاهها همه در دسترس شماست.

کاربردهای پاکت پی سی جهت مشاغل گوناگون[ویرایش]

جستجو در ویکی‌انبار در ویکی‌انبار پرونده‌هایی دربارهٔرایانه جیبی موجود است.

• بازرگانان و مدیران : تنظیم قرارهای ملاقات، دریافت و ارسال E-mail و فکس، مجموعه برنامه‌های Microsoft Office، تهیه نامه‌های تجاری و نمایش کالاها بصورت pdf، ضبط صوتی و تصویری مذاکرات وجلسات...

• پزشکان و پرستاران : نصب انواع نرم‌افزارهای پزشکی و دارویی، تشخیص بیماری، تشکیل پرونده بیماران بصورت دیجیتالی، صدور نسخه بصورت Text، و یا Handwriting، ذخیره عکس بیماران...

• مهندسان و طراحان : نصب و اجرای برنامه و فایلهای AutoCAD، ماشین حسابهای مهندسی با امکان رسم نمودار...

• حسابداران : نرم‌افزارهای حسابداری سازگار با windows Mobile، برنامه Excel

• دانشگاهها و موسسات آموزشی : نصب انواع نرم‌افزارهای آموزشی، کتابهای الکترونیک، دیکشنری، نمایش اسلاید وفیلم، ضبط و پخش صدا(voice Record) و تصویر کلاسها و سمینارها...

• آژانس‌های املاک : جستجو و نمایش سریع فایلهای املاک و آپارتمانها بصورت عکس و فیلم، ثبت درخواست متقاضیان...

• شرکت‌ها ی پخش و بازاریابی : نمایش عکس و فیلم محصولات بصورت دیجیتال، لیست قیمت کالاها و امکان ثبت سفارش و صدور فاکتور...

• رستوران‌ها : دریافت سفارش و ارسال همزمان به صندوق و آشپزخانه، کنترل انبار

• شرکت‌های حمل و نقل : کنترل مسیر و موقعیت جغرافیایی ناوگان حمل و نقل در هر زمان

اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آرشیو
    آمار سایت
  • کل مطالب : 20
  • کل نظرات : 0
  • افراد آنلاین : 2
  • تعداد اعضا : 0
  • آی پی امروز : 20
  • آی پی دیروز : 6
  • بازدید امروز : 2
  • باردید دیروز : 0
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 3
  • بازدید ماه : 2
  • بازدید سال : 11
  • بازدید کلی : 303
  • اخرین اخبار فوتبال